Chevrolet Caprice 1995

Innan jag börjar beskriva bilen vill jag informera om att jag har valt att utnyttja min fulla rätt i en demokrati med yttrandefrihet att beskriva bilen som jag själv vill och tycker den är. Jag ber er därför vänligen komma ihåg att detta är min beskrivning. Den som inte tycker att min beskrivning stämmer är i sin fulla rätt att inte köpa bilen, men snälla - skicka inga oförskämda meddelanden bara för att ni inte tycker bilen motsvarar era förväntningar.

OBS! Denna bil har "Inget-köptvångs-garanti"! M a o, är du inte nöjd med beskrivningen, utförandet eller helt enkelt inte gillar stuket på bilen så behöver man inte köpa bilen. Bra, va?

Efter att från en person fått meddelande med synpunkter på att min tidigare beskrivning var vilseledande och t o m rent av lögnaktig följer här en uppdatering av bilens beskrivning. Jag hoppas denna person känner sig nöjd med detta!

Bilen är en 9C1 Police Special med LT1 V8 och tillhörande, på motorn kopplad, automat. Bakom denna sitter en kardanstång som går till en bakaxel med tillhörande hjul (fälgar och däck) Bromsbackar och hjulbultar ingår givetvis. Även framvagnen är komplett med hjul (fälgar och däck), hjulmuttrar och bromsskivor med tillhörande bromsbackar. En handbroms ingår också. Denna aktiveras av en pedal sidan om vänster kickpanel. Allt detta sitter på en ram med tillhörande kaross med 4 dörrar, motorhuv och bagagelucka. Bilen är lackad i svart kulör med vita fält.

2 vinylklädda stolar fram och en vinylklädd soffa ingår och till dessa säkerhetsbälte för 5 personer. Mellan stolarna fram sitter en mittkonsol, uppe ute på taket sitter en ljusramp. Dessutom finns sidomonterade spotlights och strålkastare fram i plast (original). Även bak finns originallampor med plastglas. Baktill finns dessutom bakruta och sidorutor som är i glas (original). Till detta finns det en massa grejer som avgassystem, bromsrör, muttrar och skruvar, plastclips, plastpluggar, inredningsdetaljer i plast, innertak och golvmatta.

OBS! Bilen verkar vara original, men visst - det kan finnas utbytta delar som är som original men som inte har varit monterade från fabriken. Det är alltså inte säkert att bilen är "matching numbers" (=fabriksmonterat) helt ut. Det är trots allt en fd polisbil. Dessa bilar får ju vara med om en hel del så det finns risk för att det finns en del utbytta delar. Bilen har även haft polisutrustningen demonterad innan den såldes i USA eftersom de inte får säljas utryckningsutrustade utan tillstånd. Utrustningen har sedan återmonterats.

OBS! Glöm inte att det ingår "Inget-köptvångs-garanti" på denna bil (det gäller alla mina bilar för den delen). Är man inte nöjd när man tittat eller provkört eller helt enkelt inte tycker att beskrivningen stämmer så är det bara att låta bli att köpa. Jag blir inte sur - jag lovar! Detta måste vara en oslagbar garanti!

Bilen är inte besiktigad för tillfället, men levereras givetvis besiktigad och klar om inget annat överenskommes med köpare. Bilen finns i Sverige (Eslöv för att vara exakt) för provkörning men även bara för tittning om man vill det. Priset avser besiktigat och klart, godkänt av SBP och Transportstyrelsen.

Priset är för närvarande 95.000 kr vilket jag tycker är ett helt ok pris. Det är svårt att jämföra eller sätta pris då polisbilar är något unika och varierar i skick och utrustning. Dessutom måste man ta i beaktning att även inköpspris och fraktkostnad varierar. Priset går alltid att diskutera på plats med seriösa spekulanter.

Jag hoppas ni har överseende med att bilen har funnits i Sverige sedan våren 2008 utan att ha blivit besiktigad. Det är helt och hållet mitt eget val

Detta är den ursprungliga beskrivningen som tydligen är vilseledande och lögnaktig.

Polisbil. LT1 V8, automat, sirener och ljusramp. 15.000 mil, fd California Highway-patrol i fint skick.

Priset går alltid att diskutera - på plats!

Pris 95.000 kr

Tillbaka